Цитата(igor_bogomolov @ 28.5.2009, 12:40)
чем отличаются события перерисовки через update() и от тех событий которые происходят при ресайзе?
на память: update() - групирует события поэтому его рекомендуют использовать для повышения производительности. Т.е. пачка из нескольких событий рисования будет превращена в одно.
Цитата
void QWidget::update () [slot]
...
This function does not cause an immediate repaint; instead it schedules a paint event for processing when Qt returns to the main event loop. This permits Qt to optimize for more speed and less flicker than a call to repaint() does.
Calling update() several times normally results in just one paintEvent() call.
тыкЦитата
void QWidget::repaint () [slot]
Repaints the widget directly by calling paintEvent() immediately, unless updates are disabled or the widget is hidden.
We suggest only using repaint() if you need an immediate repaint, for example during animation. In almost all circumstances update() is better, as it permits Qt to optimize for speed and minimize flicker.
Warning: If you call repaint() in a function which may itself be called from paintEvent(), you may get infinite recursion. The update() function never causes recursion.
тыкна память немного промазал, групируются не события, а вызовы
update()